ACTIC / Ett Steg I Taget

Kund — ACTIC, en ledande kedja av hälsoklubbar och gym med ca 160 anläggningar och över 210 000 medlemmar i hela Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike

Uppdrag — Reklamfilmproduktion, ljudläggning, manus och idéarbete

Brief — För Actic är träning viktigt, men inte det viktigaste som finns. Gymkedjan har länge positionerat sig på marknaden genom att exkludera hets och press ur sin marknadsföring och istället fört ett hälsosamt samtal om hälsa och träning i all sin kommunikation. Genom korta filmer för sociala medier ville Actic visa en förståelse för den ännu inte så erfarne träningsindividen vars stora utmaning är att ta sig till gymmet överhuvudtaget.

Lösning — Möt Sigge! En trött småbarnspappa som bestämt sig för att byta soffan mot bänkpressen. Genom ett iakttagande filmspråk får vi följa honom på hans upptäcktsfärd och i hans tankegångar genom det för honom skräckinjagande gymlandskapet. Med humor, självdistans och igenkänning visar vi hur vägen till träning kan se ut trots förvirring och osäkerhet. Tillsammans med Actic tar du ett steg i taget mot ett friskare, starkare och aktivare liv.