GINA TRICOT

Kund — Gina Tricot, en svensk modekedja med 180 butiker i fem europeiska länder

Brief  Det finns många anledningar till att hylla världens kvinnor. I samarbete med UN Women anordnade Gina Tricot ”Power Girl Awards” på Berns i Stockholm den 8 mars 2018 för att uppmärksamma och ära den internationella kvinnodagen. Galan innehöll uppträdanden, prisutdelning, VR-upplevelser, shopping och fest. Vem som helst fick närvara och SPLIT Stockholms uppdrag innebar att skapa marknadsföring till biljettförsäljningen i form av rörligt material för sociala medier.

 

Lösning — I samarbete med Patriksson Communication, som ansvarade för produktionen, valde vi att kommunicera via tre danstutorials. Vi byggde samtidigt upp en mystik och nyfikenhet genom att inte avslöja vad det faktiskt handlade om på en gång. Istället hintade vi lite mer i varje film om att något var på gång och avslöjade till slut att det handlade om en gala i samband med biljettsläppet. Samtliga biljetter sålde slut.

Till själva galan producerades en VR-film som gästerna kunde uppleva genom VR-glasögon. Vårt filmteam var även på plats för att göra en eventfilm.