New Balance – GBG half

Brief – Våren 2019 blev det officiellt att New Balance blir huvudsponsor till Göteborgsvarvet varav det första gemensamma loppet skedde den 18 maj samma år. Att axla ett halvmaraton är inget man gör utan support och förberedelse. Därför ville New Balance belysa och bidra till den gemenskap som löparvärlden faktiskt består av och förvandla Göteborgsvarvets Halvmaraton till en stor solidaritetsfest där människor stöttar, springer och vinner tillsammans. Ambitionen var att skapa ett sammanhang och en digital plattform där gemenskap, inspiration och kunskap skulle finnas tillgänglig för skandinaviens löpare 365 dagar om året.

Lösning – Vi levererade ett paraplykoncept – Beyond the Race – där vår strategi var att inspirera och uppmana löpare att inte bara fokusera på de 21 097, 5 meterna som loppet består av, utan på hela upplevelsen runt omkring. Ett halvmaraton börjar i samma stund som du bestämmer dig för att genomföra det och tar inte slut förens du når belöningen som finns på andra sidan mållinjen. Det är ett lopp som pågår i månader och New Balance är med på resan i varje steg, varje meter, varje dag. 

 För att aktivera Beyond the Race skapade, producerade och distribuerade vi 21K Countdown. Ett aktiveringskoncept som distribuerades online via sociala medier samt en kampanjsida som vi designade. Samarbetspartnern för detta projekt var Boozt. Vi försåg dem med allt material de behövde.