New Balance – Winter Running

Brief – Lansera Winter Running Collection, inklusive skon Fuel Cell, på den skandinaviska marknaden.

Lösning – För lanseringen av Winter Running Collection skapade vi en lokalanpassad kampanj med norra Sverige som främsta inspiration. Vi arbetade hela vägen från strategi till genomförande inom kampanjproduktion och mediaplanering.

Konceptet blev NB Keep Running – ett race där fyra välkända profiler i lag om två skulle tävla om vilka som kunde ta sig upp till toppen av ett berg på kortast möjliga tid. Platsen för produktionen blev Åre, en av Sveriges mest välbesökta skidorter. Vi ville belysa att New Balance Winter Running Collection är för löparen som inte låter sig stoppas av något – inte ens det hårda nordiska klimatet.

 

Vi valde våra profiler med stor omsorg och såg till att de låg i linje med New Balance globala budskap – fearlessly independent. I den här kampanjen blev det skidåkaren Malou Petersen, outfluencern Adam Holm, elitgymnasten Henrik Schröder och elitfridrottaren Lovisa Lindh. 

Racet presenterades i en contentserie på sociala medier i tre delar. Serien gick live i New Balance kanaler, profilernas kanaler samt Stadiums kanaler som var återförsäljare för kampanjen och kollektionen.

Vi taggade samtliga produkter med köplänk till Stadiums webbshop.